مشتریان فضاهای کار اشتراکی چه کسانی هستند؟

مشتریان فضاهای کار اشتراکی

مشتریان فضاهای کار اشتراکی


مشتریان فضاهای کار اشتراکی چه کسانی هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، مانند هر سازمانی، مشتریان فضاهای کار اشتراکی طیف مشخصی دارند.

مدیران فضاهای کار اشتراکی اغلب تمایل دارند تم مشخصی برای فضای کار در نظر بگیرند.

ممکن است فضای کار را به هنر و در نتیجه به استفاده هنرمندان اختصاص دهند.

یا محیطی برای فعالیت‌های استارتاپی در زمینه‌ای خاص طراحی کنند.

تحقیقی در سال 2016 نشان داد که مشتریان فضاهای کار اشتراکی با میانگین 34 سال سن در  بازه سنی 20 تا 30 سال قرار دارند.

دوسوم آن‌ها مرد و یک‌سوم آنها زن هستند.

چهارپنجم این افراد پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، برای شروع کار به فضای اشتراکی آمده‌اند

و بیش از نیمی از آنها فریلنسرهایی در حوزه صنایع خلاق یا رسانه‌های دیجیتال هستند.

 

بیشترین کارآیی فضاهای اشتراکی برای این افراد است

اگرچه فضای کار اشتراکی می‌تواند برای اغلب افراد با مشاغل گوناگون مناسب باشد

اما برای برخی از افراد بیشترین مزیت‌ها، کارایی و بازدهی را دارد.

در ادامه هر گروه از این شاغلین را معرفی می‌کنیم:

  • این فضاهای کاری برای افرادی که مدام در سفر هستند مناسب است؛ چون قرار نیست برای جای ثابتی هزینه کنند که می‌دانند ممکن است ماه آینده در آن حضور نداشته باشند.
  • فریلنسرها از مخاطبان پروپاقرص فضای کار اشتراکی هستند؛ چون با وجود اینکه آن‌ها کار در خانه و تنهایی را دوست دارند، به معاشرت و رفت و آمد با هم‌صنفان خود هم نیاز دارند. مترجم‌های آزاد، ویراستارها، نویسنده‌ها یا کارمندانی که در وقت آزاد، روی پروژه‌های شخصی‌شان کار می‌کنند.

فضای کار اشتراکی این امکان را به آن‌ها می‌دهد که در عین استقلال کاری، دچار افسردگی و انزوا نشوند.

همچنین مشکل حواس‌پرتی‌های کارکردن در خانه را با حضور در جمع برطرف می‌کند.

ارتباط بهتر با همکارها

اگر شما یک ناشر دیجیتال، یک کارمند مستقل یا یک برنامه‌­نویس هستید،

احتمال ملاقات با افرادی که در زمینه‌های کاری مشابه شما فعالیت می‌کنند در یک فضای کار اشتراکی بالاست.

فراتر از آن، شما ممکن است فرصت گفتگو با افرادی را پیدا کنید که می‌توانند در برخی از حوزه‌ها کمکتان کنند.

هنگامی که در یک فضا و در کنار افراد زیادی با استعداد‌های گوناگون مشغول به کار هستید،

آنچه را که با آن روبه­‌رو می‌شوید، باورنکردنی است.

اما جذابیت واقعی، تمرکز و انگیزه قوی و خالصی است که شما در بیشتر فضاهای کار اشتراکی با آن مواجه می‌شوید.

در محیطی پر از افراد با انگیزه که همه در جهت ساختن رویاهای خود تلاش می‌کنند، انرژی خاصی در جریان است.

  • بیشترین تعداد مشتریان فضاهای کار اشتراکی را گروه‌های استارتاپی تشکیل می‌دهند. این کسب‌وکارها برای شتاب‌دادن به فعالیت‌های‌شان از این فضاها استفاده می‌کنند؛ چون در این فضاها بسیاری از مشکلات رایج راه‌اندازی کسب و کار برای آن‌ها حل می‌شود.

  • مراکز تحقیق، شتاب‌دهنده‌های کسب وکار و مؤسسه‌های پژوهشی یا بخش‌هایی از شرکت‌های دولتی که تمایل دارند با فضای استارتاپی در ارتباط باشند.این شرکت‌ها با حضور در فضاهای کار اشتراکی از انرژی و ایده‌های نو استارتاپ‌ها استقبال می‌کنند. تاکنون شرکت‌های بزرگ جهانی همچون نایک برای تأمین نیازهای فضای کاری خود از این مجموعه‌ها استفاده کرده‌اند. هنگامی که هزاران کارمند دارید که در سراسر جهان مشغول به کار هستند، تأمین دفاتر کاری می‌تواند یک دردسر بزرگ باشد. این شرکت‌ها از مشتریان فضاهای کار اشتراکی هستند تا کارمندانشان بتوانند در یک فضای ایده‌آل به فعالیت مشغول باشند.

 

چرا در مقابل دیگر گزینه‌های کار از راه دور این محیط بهترین انتخاب است؟

شما بیشتر از کدام محل کار می‌کنید؟

ترجیحتان این است که هر روز مثل اکثر آدمهای ماشینی امروزه سر یک ساعت مشخص از خواب بیدار بشید،

صبحانه بخورید و با عجله خودتان را به محل کار برسانید یا ترجیخ می‌دهید کارتان را در ساعات پایانی شب انجام دهید؟

دوست دارید هر روز با آدمها ملاقات کنید یا تنهایی را انتخاب می‌کنید؟

کار در محیط خانه

یک “فرهنگ اداری” کلاسیک مزایا و معایب خاص خود را دارد و البته طرفداران دو آتیشه این فرهنگ از مزایایش افسانه‌ها ساختند.

اما بسیاری از کارآفرینان به منظور فرار از دردسرهای شیوه کاری و فرهنگ معمول شرکت‌ها، وارد دنیای کسب و کار خود می‌شوند.

هنگامی که صحبت از راه‌­اندازی یک کسب و کار یا حتی کار کردن برای شخص دیگری می‌شود،

پای مزایای کار کردن از راه دور به وسط کشیده می‌شود.

علی­رغم این مزایا، موارد خاصی نیز وجود دارد که قاعدتا آنها را از دست می‌دهید.

کار از خانه، یا اتاق‌های هتل مزایای بی­شماری دارد.

این عالی است که هر وقت می‌خواهید از خواب بیدار شوید، هر وقت می‌خواهید استراحت کنید،

هر وقت می‌خواهید شلوار بپوشید؛ ولی در پایان روز، از دست دادن تمرکز و خارج شدن از مسیر کار نیز آسان و همراه با عذاب وجدان است.

حضور در یک دفتر کار به شما کمک می‌کند تا انگیزه خود را حفظ کنید،

وظیفه خود را انجام دهید و از وقت خود بیشترین استفاده را ببرید.

به عنوان یک کارمند مستقل یا هر شخص دیگری که خود برنامه کاری‌اش را تعیین می‌کند؛

عدم حضور رئیسی که از بالای سر ناظر شما است و زمان­تان را پیگیری می‌کند یک موقعیت عالی است.

ولی شما هنوز هم در قبال خود و وجدانتان پاسخگو هستید.

هنگامی که در میان افراد دیگر کار می‌کنید میزان مشخصی از پاسخگویی وجود دارد،

حتی اگر هیچ ارتباطی با پروژه شما نداشته باشند،

همکار شما نباشند، و شما حتی یک کلمه هم با آن‌ها صحبت نکنید.

کار در محیط کافی­‌شاپ­‌ها و رستوران‌ها

دومین جایگاه (بعد کار از خانه) کافی­‌شاپ­‌ها و رستوران‌ها هستند.

بسیاری از مدل‌های فضای کار اشتراکی جدید (از سال 2017)، این فضاها را، در ساعات تعطیل یا خلوت خود به فضاهای کار اشتراکی تبدیل کرده‌اند.

کافی­‌شاپ­‌ها به دلیل دسترسی به میزها و قهوه­‌های متنوع، با محیط‌های کاری ارتباط نزدیکی دارند.

گذشته از این، مزایای دیگری مانند اینترنت پر سرعت و یک فنجان قهوه ارزان قیمت نیز وجود دارد.

انتخاب کافی‌شاپ به عنوان محل کار معایب خاص خود را به همراه دارد.

از آنجا که این فضاها اغلب برای سرزدن­‌های گذری باز هستند،

به طور بالقوه می‌توانند موجب سر و صدا و حواس پرتی­‌های دیگری برای شما شوند.

حال با توجه به مطالب گفته شده حضور در یک فضای کار اشتراکی علاوه بر دارا بودن مزایای کار در یک فضای آزاد و مدرن، دردسرهای کار در خانه و یا محل‌هایی مانند کافی‌شاپ را برای کارآفرینان و فریلنسرها ندارد.

 

ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://twitter.com/paradisehubir

https://www.instagram.com/paradisehub.ir

 

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *