فضای کاری

فضای کاری


فضای کاری چیست؟

در این بخش، به شناخت یک فضای کاری مطلوب برای افراد کار آفرین و دورکار ها می‌پردازیم تا جدا از این که به ایده های خلاقانه خود می‌پردازند، هزینه های بالایی هم متحمل نشوند و در عین حال با شبکه‌ای از افراد خلاق آشنا شوند. به غیر از این که، عناوینی از فضای کاری کشورمان را به شما نشان می‌دهیم.

فضای کاری مخصوص استارت‌آپ‌ها یا اشخاصی می باشد که افکار مدرن یا تخصص متناسبی دارند و می‌توانند به ‌طور دورکاری فعالیت کنند، اما به دلیل های گوناگونی از جمله نبودن شرایط و خدمات متناسب کاری، نیازمند کار گروهی و… این امکان را ندارند که در منزل فعالیت کنند.

فضای کاری چیست؟

CoWorking Space  یک مدل عرضه خدمات به بیزنس ها است که یک فضای کاری را برای افراد آزاد کار یا همکار فراهم می‌کند.

 

کاربر فضای کاری غالبا خویش ‌فرما یا دورکار است. از آن جایی‌که بعضی از بیزینس ها  هم قدرت  مالی مکفی ندارند، از فضای کاری بهره می برند تا دفتر و توانایی های کاری برای کارکنان خود تامین کنند. موسسه های بزرگ هم زمانی‌که تعداد زیادی خدمه در یک بازه زمانی دارند از ویژگی های فضای کاری استفاده می‌کنند و اغلب تعداد محدودی کارمند در این حوزه اختیار می‌کنند.

صاحب فضای کار اشتراکی به طور معمول یک فضای کاری همراه با امکانات و وسایل مجهز اداری فراهم می‌کند. خصوصیات رایج فضای کاری اشتراکی را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم:

 

فضای کاری اشتراکی

  • دسترسی بصورت شبانه‌روزی
  • اتاق کنفرانس با قابلیت اجاره و رزرو
  • اینترنت وای فای
  • تلفن، فکس و پرینتر مشترک
  • سیستم تلفن داخلی
  • آشپزخانه، دستشویی و سالن انتظار مشترک

از انواع گوناگون بیزینس بهره می‌برد؛ به طور مثال بعضی از آن‌ها که به‌ طور مشترک سازمان دهی می‌گردند، موسسه های غیرانتفاعی می‌باشند و فقط هزینه‌ای به دلیل فراهم کردن هزینه‌های دفتر از آنها کسر می کنند؛ اما انواع  دیگر می توانند اشتراک ثابت داشته باشند یا بر طبق تعداد روزهای بهره گیری از فضای کاری در هفته، ماه یا سال اجاره ای از آن ها می گیرند.

طبق معمول، نمونه های گوناگونی عرضه می‌کند تا متناسب با خواسته اشخاص گوناگون باشد. بعضی موسسه ها دارای مکان‌های گوناگونی هستند که کارکنان (کاربران) خواهند توانست تمام بخش ها را مدیریت کنند اما دیگر بخش ها «ویزای فضای کاری اشتراکی» صدور می‌کنند تا کاربران به تمام  ساختمان‌های عضو تیم به صورت رایگان تسلط داشته باشند.

فضای کاری اشتراکی

چگونگی توسعه استارت‌آپ‌ها توسط شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد:

واژه فضای کاری اشتراکی با محتوای کنونی، نخستین بار در سال ۱۹۹۵ توسط Bernie DeKoven مورد  استفاده قرار گرفت. نخستین فضای کاری اشتراکی نیز در سال ۲۰۰۵ در سن فرانسیسکو آمریکا برپا شد. بر اساس وب‌سایت ویک فضای کاری اشتراکی، اکنون ۴۰۰ فضای به ثبت رسیده در ۶ قاره دنیا فعالیت می‌کنند.

توسعه استارت‌آپ‌ها

فرهنگ فضای کار چگونه است؟

چنانچه وارد یک فضای مناسب کار شوید، سریعا متوجه خواهید شد که با دفتر های کار معمولی متفاوت هستند. بوی قهوه تازه حس و حال کمتری نسبت به انرژی حاضر در محیط به وجود می آورد که از هیجانات افرادی که در این فضاها حضور دارند حاصل می‌شود.

تعدادی از افرادی که در آنجا سکونت دارند به‌صورت اختصاصی در میزهای خود در حال دقت بر روی کار خود می باشند، با این حال که افراد دیگری سرگرم مکالمه در میزهای بزرگ اشتراکی می باشند. این شکلی از فرهنگ فضای کاری است.

فضاهای کار اشتراکی به طور کلی دفتر های  کاری مشترکی  می باشند که یک فضای به صرفه  برای افرادی که از تنها بودن  کار در منزل یا کافی‌شاپ دل زده شده‌اند، فراهم می‌کنند.

این فضاهای کار اشتراکی به غیر از اجتماعی از ویژگی های (امکانات) دفتری، یک گروه هم تأمین می‌کنند. افراد ساکن این فضاها اغلب دورکار، کارآفرین، استارت آپ‌ و گروه ‌های کوچک می باشند که مایل هستند از یک محیط انعطاف پذیربهره ببرند.

 

به غیر از فرهنگ، هزینه هم رسید قابل توجهی است. یکی از مزیت های ارزشمند ، قابلیت اجاره امکانات ملزوم می‌باشد، به خاطر این که مجبور باشید یک دفتر یکپارچه را در اختیار بگیرید که مبالغ زیادی را بپردازید . طبق انواع مدل‌های عضو شدن، هزینه این محیط ها همراه با گوناگونی و انعطاف پذیری می‌باشد و بر پایه این که تمایل دارید از یک میز کار اشتراکی بهره ببرید یا میز اختصاصی را در اولویت می‌دانید، هزینه عضوشدن هم گوناگون می‌باشد.

فریلنسرها

فریلنسرها

فضای کاری اشتراکی برای فریلنسرها بهترین گزینه را به دورکار ها عرضه می‌کنند: منعطف بودن در انتخاب کردن برنامه و تایم کاری بدون این که تنهایی را احساس کنند! طبق این مسئله،  برای دور کارها خیلی مطلوب و کارآمد تر می باشد برای این که به جای تنهایی در منزل یا کافی‌شاپ فعالیت کردن، حس در اجتماع بودن را فراهم می‌کنند.

 

استارت آپ‌ها

استارت آپ‌ها به انعطاف‌پذیری این فضا علاقه مند هستند. فضاهای کار اشتراکی برای استارت آپ ها مبالغ پرداختی (هزینه) زیادی نخواهند داشت و متعهد بودن های سنتی اجاره دفتر کار را نیز به وجود نمی آورند. این فضاها برای گروه‌های کوچک، شانس تعامل و شریک شدن  با دیگر اشخاص حاضر در فضا را فراهم می کند و با ارتباط دادن اشخاص مناسب در تایم مطلوب، به کارآفرین‌ها کمک می‌کنند تا برای استارت آپ خود هم پایه گذار فراهم کنند.

 

ایده فضای کار نتیجه داده است

مناسب گروه ‌های کوچک می‌باشند، به این دلیل که یک توازن ذاتی میان چگونگی این فضای اشتراکی و هدف های دورکارها و استارت آپ‌ها وجود دارد.

اینستاگرام پارادیس هاب

دیگر مقالات سایت ما:

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *