3 دلیل اهمیت فضاهای کار اشتراکی در دوران کرونا

اهمیت فضاهای کار اشتراکی در دوران کرونا

3 دلیل اهمیت فضاهای کار اشتراکی در دوران کرونا چیست؟ این محیط ها می‌توانند راهکارهایی برای کمک به بقای سازمان‌ها ارائه دهند.

مهمترین سوالی که این روزها برای استارتاپ‌ها و کارآفرینان و به خصوص صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط به وجود آمده، این است که آیا از دوران بحران همه‌گیری بیماری کرونا جان سالم به در می‌برند و از پس سختی‌ها و مشکلات این زمان برمی‌آیند یا نه.

آیا پس از این رکود دوباره توان روی پا ایستادن را دارند یا محکوم به شکست و نابودی هستند.

فضاهای کار اشتراکی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و حیات آنها نیز در معرض خطر قرار دارد.

به دنبال ایجاد محدودیت‌های رفت و آمد، فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم امکان جمع شدن افراد در کنار یکدیگر، این مجموعه‌ها با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

فضاهای کار اشتراکی تقریباً به طور کامل برای چندین ماه تعطیل و خالی بودند و هستند.

بنابراین مدیران و مالکان این مجموعه‌ها از خود می پرسند که آیا در این مدت می‌توانند به بقای خود امیدوار باشند؟

به نظر ما دلایل متعددی وجود دارد که اهمیت فضاهای کار اشتراکی در دوران کرونا را نشان می‌دهد

و فکر می‌کنیم به همین دلایل نه تنها با کم شدن محدودیت‌ها این فضاها از بین نمی‌رود،

بلکه استقبال از آنها در آینده بیشتر هم می‌شود.

این دلایل را در اینجا با هم مرور می‌کنیم.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

همانطور که گفتیم بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به شدت تحت تاثیر شرایط مربوط به کرونا قرار گرفته‌اند و با مشکلات متعدد مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به همین خاطر باید  در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

برای بسیاری از شرکت‌ها این امکان وجود دارد که با کارمندان خود به صورت دورکاری ادامه فعالیت دهند.

اما همه کسب‌وکارها نمی‌توانند به کارمندان خود چنین اجازه‌ای دهند.

 از طرف دیگر در حال حاضز نمی توانند از پس هزینه اجاره و شارژ دفترهای بزرگ کار برآیند؛

به همین دلیل فضاهای کار اشتراکی در دوران کرونا می توانند یک گزینه مناسب و یک راهکار خوب باشند.

این کسب و کارها می‌توانند  به جای پرداخت هزینه‌های سنگین اجاره، شارژ و هزینه‌های جانبی، بخش بیشتری از سرمایه و پول خود را در راه توسعه کسب‌وکارشان و دیگر مشکلاتی که با آن روبرو هستند هزینه کنند.

جمع بندی ذهنی برای رسیدن به یک نرمال جدید”

 اگر متوجه تغییر رفتار مشتریان و مصرف‌کنندگان در طول همه‌گیری بیماری کرونا شده‌اید

باید بگوییم که کاملا درست فهمیده‌اید و این مساله مهم جهانی است.

یکی از مثال‌های مهم در این رابطه، خرید آنلاین است.

در مالزی بر اساس نظرسنجی ویژه‌ای که توسط وزارت آمار این کشور انجام شده،

گفته شده از ۲۳ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ نیمی ۴۸ درصد از مردم آنلاین خرید کرده‌اند؛

که این رقم در مقایسه با یک ماه قبل از آن ۱۶ درصد افزایش داشته است.

این تغییر رفتار، چه مطابق میل ما باشد چه نباشد،

پس از متوقف شدن همه‌گیری بیماری هم ادامه پیدا می‌کند.

و این همان چیزی است که ما از آن به عنوان یک “نرمال جدید” یاد می‌کنیم.

کسب و کارها باید برای زنده ماندن در این شرایط و تحقق اهدافشان خود را با این نرمال جدید سازگار کنند.

فضاهای کار اشتراکی در دوران پساکرونا این امکان را به صاحبان کسب‌و‌کارها، متخصصان و صاحب‌نظرها و استارتاپ‌ها می‌‌دهند

تا در کنار هم جمع شوند، ذهن‌های خلاق خود را روی هم بگذارند

و به هم کمک کنند تا بازار و تغییرات آن را درک کنند.

به این ترتیب آنها با ایده‌های درخشان و متنوع خود می‌توانند خود را با شرایط جدید وفق دهند و رشد کنند.

آنها باید راهکارهای خود را برای این شرایط جدید و شاید ناشناخته ارائه دهند و به برون رفت از این بحران کمک کنند.

وجود جامعه‌ای برای حمایت از یکدیگر

 با گسترش بیماری افراد بیشتری شغل خود را از دست می‌دهند و نرخ بیکاری در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

با این وجود فضاهای کار اشتراکی می‌توانند فرصت‌های جدید شغلی را در اختیار افراد قرار دهند و آنها را از بیکاری نجات دهند.

افراد با جمع شدن در این فضاها هم به رشد و توسعه مهارت‌های فردی خود کمک می‌کنند،

هم از طریق شبکه‌سازی امکان استخدام در سازمان‌ها و شرکت‌های جدید و یا بستن قرارداد برای پروژه‌های جدید کاری را پیدا می‌کنند.

از طرف کسب و کارهای کوچک و متوسط که با رکود در فعالیت خود مواجه شد‌ه‌اند،

نیاز به شبکه‌سازی و داشتن تعاملات بیشتر دارند تا بتوانند دوباره به دوران اوج خود بازگردند.

 اهمیت فضاهای کار اشتراکی در دوران کرونا در این است که

آنها محلی برای تعامل افراد هستند تا به هم در مورد شرایط کاری یکدیگر کمک کنند

و به خصوص در زمان‌های سخت و مشکلات شدیدی مانند امروز حامی یکدیگر باشند.

 

ما را در فضای مجازی دنبال کنید:

شماره دفتر کار: 02128426959

آدرس دفتر کار: شعبه مرکزی: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خیابان ابوالفضل صمیع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://twitter.com/paradisehubir

https://www.instagram.com/paradisehub.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *